اطلاعیه شماره 2 - راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1403

راهنمـای ثبت نام از پذیرفته شدگان
آزمون سراسری 1403
دانشگاه بزرگمهر قائنات

سال تحصیلی 1404-1403
----------------------------------------
دانلود فایل راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1403
 
----------------------------------------

 

ضمن عرض تبریک خدمت پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1403 دانشگاه بزرگمهر قائنات، به اطلاع می رساند ثبت نام و تشکیل پرونده در سه مرحله صورت می­ پذیرد:
  •  مرحله اول (درخواست تأییدیه تحصیلی و معافیت تحصیلی)
  •  مرحله دوم (ثبت نام الکترونیکی)
  • مرحله سوم (ثبت نام حضوری)

 

❶ مرحله اول  (درخواست تأییدیه تحصیلی و معافیت تحصیلی)

پذیرفته شدگان محترم قبل از انجام ثبت نام در دانشگاه، می بایست در اسرع وقت نسبت به ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی و معافیت تحصیلی اقدام نمایند:
 
الف) ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی

با توجه به اعلام «مركز ارزشيابي و تضمين كيفيت نظام آموزش و پرورش»، امكان ارائه دو مدرك «تأييديه تحصيلي» و «سوابق تحصيلي (سه سال آخر تحصيل دوره متوسطه)» براي پذيرفته شدگان بصورت الكترونيكي در سامانه «تأييديه تحصيلي» به آدرس emt.medu.ir  فراهم است. لذا به همه پذيرفته شدگان اعلام شده تا بر اساس مراحل اجرايي ذيل اقدام لازم را به عمل آورند.

  • پذيرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذكور و مشخص نمودن نظام آموزشي، نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرك فوق به دانشگاه محل پذيرش خود اقدام می نمايند كه پس از كامل شدن فرآيند درخواست، كد پيگيري جداگانه براي هر مدرك در اختيار آنها قرار خواهد گرفت. اين كدها را هنگام ثبت نام به دانشگاه محل پذيرش تحویل دهید.

تبصره: دارندگان ديپلم شاخه نظري (نظام ترمي واحدي يا سالي واحدي) در زمان ثبت درخواست مدارك فوق علاوه بر مدرك ديپلم، بايد مراحل فوق را براي درخواست مدرك پيش دانشگاهي نيز اجرا نمايند.

فارغ التحصيلان شهريور سال 1395 و بعد از آن نيازي به مراجعه حضوري به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصيل خود ندارند، اما فارغ التحصيلان خرداد سال 1395 و قبل از آن با كد پيگيري صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارك تحصيلي كه توسط سازمان ملي سنجش و ارزشيابي نظام آموزش كشور براي ثبت نام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي اعلام شده، بايد به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصيل خود مراجعه كنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسي و تأييد، مدارك تحصيلي را اسكن و در سامانه بارگذاري نمايد
 
ب) ثبت درخواست معافیت تحصیلی
آن دسته از دانشجویانی ذکوری که دارای کارت معافیت از خدمت دوره ضرورت یا کارت پایان خدمت نمی باشند، می بایست نسبت به اخذ معافیت تحصیلی از نظام وظیفه اقدام نمایند. باعنایت به اینکه درخواست معافیت تحصیلی در سامانه وظیفه عمومی به صورت الکترونیکی (اینترنتی) توسط دانشجو انجام می شود. لذا ضروری است این دسته از دانشجویان با مطالعه راهنمای ثبت درخواست معافیت تحصیلی نسبت به انجام مراحل آن و اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. مراحل لازم:
  • مراجعه به آدرس الکترونیکی sakha.epolice.ir
  • تکمیل اطلاعات خواسته شده و ارسال درخواست

 

❷ مرحله دوم  (ثبت نام الکترونیکی)

به صورت غیرحضوری (اینترنتی) از روز سه شنبه 1403/07/24 لغایت روز جمعه1403/07/27

پس از ورود به وب سایت  puya.buqaen.ac.ir  باتوجه به راهنمای ثبت نام که در ابتدای این اطلاعیه بارگذاری شده است نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام اینترنتی اقدام نمایید.

 

❸ مرحله سوم  (ثبت نام حضوری)
 

کلیه پذیرفته شدگان که ثبت نام اینترنتی را انجام داده اند لازم است طبق برنامه زمان بندی اعلام شده در روزهای شنبه 1403/07/28 لغایت دوشنبه 1403/07/30 با در دست داشتن اصل مدارك مشروحه ذیل جهت تشکیل پرونده به دانشگاه مراجعه نمایند لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی در روزهای ثبت نام حضوری نیز امکانپذیر خواهد بود :

مدارک لازم برای کلیه پذیرفته شدگان جهت تشکیل پرونده در فایل پیوست اعلام شده است.

فایل پیوست

 
به پذیرفته شدگان اکیداً توصیه می گردد از کلیه مدارک ارائه شده به دانشگاه یک سری کپی تهیه و نزد خود نگه دارند.

 

مدیریت امور آموزشی دانشگاه
مطالب مرتبط