مقاله عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات در نشریه Energy Conversion and Management: X با ضریب تاثیر 7.1 به چاپ رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مقاله دکتر سید احسان شکیب عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات و حسین بهرامی دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه، با عنوان  " Improvement of low-cost solar-powered desalination technologies in low-light intensity" به فارسی "بهبود فناوری شیرین سازی آب با استفاده از انرژی خورشیدی و با تکیه بر هزینه تمام شده اندک در شدت تابش پایین" در  نشريه  "Energy Conversion and Management: X" با  اعتبار " JCR-Q1"  و با ضريب تاثیر "7.1" به چاپ رسید.

در این مقاله یک دستگاه آب شیرین کن خورشیدی پلکانی با چگالنده خارجی که بر اساس پدید تبخیر و چگالش عمل می کند توسط یک دستگاه شبیه ساز تابش خورشیدی مورد آزمایش قرار گرفت. در آزمایشات صورت گرفته تاثیر دبی جرمی آب شور ورودی به آب شیرین کن خورشیدی بر میزان تولید آب شیرین مورد بررسی قرار گرفت. همچنین به منظور افزایش نرخ تبخیر آب از تکنیک ایجاد نقاط داغ در سطح پله ها استفاده شد و نیز تاثیر استفاده از مواد طبیعی در دسترس و ارزان مانند کربن فعال و ترکیب نوعی خاک و کربن در افزایش تولید محصول مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که هنگامیکه از ترکیب خاک و کربن استفاده می شود میزان افزایش محصول حدود 12.8% بالاتر از حالتی است که از کربن به تنهایی در سطح پله ها استفاده شده است.

روابط عمومی و مديريت پژوهشي دانشگاه بزرگمهر قائنات اين موفقيت را به پژوهشگران اين مقاله و خانواده دانشگاه بزرگمهر قائنات تبريك عرض نموده، از خداوند متعال موفقيت روز افزون اين عزيزان را مسئلت مي نمايد.

مطالب مرتبط