دیدار نماینده مردم قائنات و زیرکوه و فرماندار شهرستان با هیات رئیسه دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح امروز پنجشنبه( 17 خرداد 1403)  سلمان اسحاقی، نماینده مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و محمدی فرماندار شهرستان قائنات با حضور در دانشگاه بزرگمهر قائنات با هیات رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه دیدار و از زحمات و تلاش های آنان تقدیرکردند.

مسئولین در ابتدا با حضور در مزار شهید عملیات کربلای 5 دانشگاه با قرائت فاتحه یاد شهدای، خصوصا شهدای خدمت و شهید جمهور آیت الله رئیسی را گرامی داشتند

دکتر سید احسان شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم، با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه، به رشد 60 در صدی اعضای هیات علمی در دانشگاه نسبت به سال 99 اشاره کرد و افزود: سند راهبردی دانشگاه که مورد تاکید مقام عالی وزارت بود با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه در سال گذشته تدوین و به تصویب هیات امنا رسید.
دکتر شکیب در ادامه از حمایت های و پیگیری های مستمر اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه تقدیر کرد و افزود با حمایت های نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه مقام عالی وزارت علوم توانستیم در راستای عملیاتی کردن سند راهبردی دانشگاه مجوز راه اندازی دو رشته کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک و مهندسی عمران گرایش سازه را اخذ نماییم.

وی افزود: تمامی دستاوردهای دانشگاه با تکیه بر استعانت از خداوند متعال، توجه به معصومین (س) و تعامل و همکاری و دغدغه مندی معاونان، مدیران، یاوران و اعضای هیات علمی و یاوران علمی بدست آمده و زحمات و تلاشهای آنها جای تقدیر ویژه دارد.


محمدی فرماندار شهرستان قاین نیز در این دیدار تلاش های رئیس دانشگاه و دیگر همکاران را قابل تحسین دانست و افزود: فرمانداری شهرستان قائنات همیشه حامی آموزش عالی شهرستان بوده و در راستای کمبودهای دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
سلمان اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش های و زحمات دکتر شکیب گفت: از نزدیک شاهد پیگیری ها مستمر دکتر شکیب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه هستم که این پشتکار جای تقدیر دارد.
وی در ادامه به اهمیت و جایگاه هوش مصنوعی در دنیا اشاره کرد و افزود: دانش هوش مصنوعی در دنیا روز به روز دامنه فعالیت آن بیشتر می‌شود که متاسفانه این رشته در استان وجود نداشت که با یاری خداوند متعال و پیگیری های مستمر دکتر شکیب رئیس دانشگاه و مساعدت وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری مجوز این رشته و رشته کارشناسی ارشد عمران-سازه برای دانشگاه بزرگمهر قائنات اخذ و در مهر ماه در این رشته ها دانشجو خواهد پذیرفت.